Image

Image

maandag 28 mei 2012

Polyester

Tijd om de footwell weer in elkaar te "plakken". Heel veel ervaring heb ik niet met het verwerken van polyester, maar ik heb me goed laten voorlichten door de "botenman" van roeivereniging Universiteit Twente. Vol goede moed aan het werk dus.

Ik heb gekozen om een soort blijvende "bekisting" te maken van dunne polyesterplaat, hier kan ik dan vanaf 2 kanten tegenaan lamineren. Tevens heb ik beide zijden van de bestaande footwell-delen afgeschuind met de slijptol zodat ik vanaf hier de laagdikte weer kan opbouwen en op het polyester zit in plaats van de gelcoat.


Aan de buitenzijde heb ik 1 laag geweven glasvezel genomen voor extra sterkte. Tevens blijft de buitenkant dan redelijk vlak wat weer makkelijk is bij het bekleden met RVS-plaat. Aan de binnenzijde heb ik normale glasvezelmatten gebruikt en dit net zo lang opgebouwd totdat ik op de oorspronkelijke materiaaldikte van de footwell zat.


 


Het heeft wel enkele uren werk gekost, maar uiteindelijk zit de voorkant er weer mooi stevig in. Al met al viel het werken met polyester niet tegen, wel is het belangrijk om alles goed voor te bereiden. Veel tijd voor andere zaken is er niet als eenmaal de verharder is toegevoegd.

Misschien in de toekomst maar vaker onderdelen maken met polyester, op Youtube.com staan leuke filmpjes...


Geen opmerkingen:

Een reactie posten